Friday, April 13, 2012

Bana beni anlat


 bana bir yaradılış öyküsü söyle
içinden lilith geçmesin
şeytanla yatıp kalkan
tanrıya madik atan

bana bir isyan şarkısı söyle
içinden asi ırmağı taşmasın
sürüklemesin beni
sevda ummanına
salsız
şalvarsız
çırıl çıplak

bana bir tanrı adı söyle
kaburgası kırılmasın
solmasın incir yaprakları
örtmesin ayıbı
ademleşmesin
bademleşsin
töre tuman
adına
üryan

bana bir tanrıçadan bahset
ademe boyun eğmesin
köleleşmesin memeleri
kurumasın döl yatağı
doğurganlığı sarmalasın
yoketsin kısır döngüyü
kesilmesin dili
susmasın nefesi
salınsın
püryan

bana bir maval söyle
içinde yalçın dağlar olsun
kayaları yuvarlayan
bir insan
sabra selamet ekleyen
bir devran olsun
kırılmasın kolu kanadı
parmakları uç versin
döndürsün dünyamı
asma bahçesine
babilin

bana bir destan anlat
içinden köroğlu
dadaloğlu
donkişot geçsin
yelsiz değirmensiz
selsiz seğitmensiz
korkuları delsin
kılıçsız
oksuz
barış gülleri dersin
dikensiz

bana bir sevda türküsü yak
karasız
aksız
vede
ağıtsız
uçursun beni sazsız
makamsız
adsız
vesaire

bana beni anlat
içinde ben olmayayım
bana bir soru sor
yanıtsız
kalsın

Volkan Kemal