Tuesday, July 3, 2012

Mermerden

Bir kadın sevdim mermerden
Bakışları mozaik
Saçları gül kurusu
Bir kadın sevdim
Gözleri konuşur kuş dili
Topukları mercan adası
Granit bir adaya oturtulmus gibi kaidesi
Tapınağa benzer çevresi

Tüm gece gezindim gözlerim dalarak
Kıyılarını taradım
Döndüm etrafinda derviş misali
Yüzüm sürdüm Afrodite tapınırcasına
Dil döktüm pınarlar gibi
Uzatmadı bile bana küçük parmağını
Sanki dünyamı yaratan elleri
kırılmıştı dirseklerinden aşağı
Dokunmadı yanan nefesime..

Dedim ya
Mermerdi sevdiğim kadın
Mikelanjeloyu kıskandım yazık !
Düştü elimdeki çekicim
kırıldı keskim, kristalleşti sesim..

Usta bir heykeltraş olamadım hiç bir zaman
Granit mermer lüle oyamadım
Dökemedim tunçu demiri çeliği
Eritip yüreğimdeki potada kalıplaştıramadım cehennemi cennette..
Yüzemedim açık denizlerde, çizili rotada
Pusulasız dolaştım dünyamı özgür rüzgarlarla
Dalgalara karşı kürek çekmedim
Umuda yelken açtım ancak, sevda adasına kavusmak için..

Dedim ya mermerdendi kadınım
Şimdi, belki o güllerle bezenmis bir bahçeyi süsler
Kelebekler çiftleşir yanağında
Çalıkuşları yuva yapar dudağına
Saçlarına kanaryalar konar
Sarmaşıklar dolanır bacaklarını
Kertenkeleler sevişir göbeğinde
Ayva sarısı şeftali kokularıyla öpüştüğünde,
yosundan bir hırka giyer omuzlarına...
Yağmur damlaları süzülür en gizemli çizgilerinden aşağı..
Aniden tüyleri diken diken olur
Mermer çatlar ve her yarıktan yeni bir umut filizlerinir..
Gökkuşağındaki renklere gizlenir..

Volkan Kemal