Wednesday, February 13, 2013

Saftirik


Dönüşsüz yollara sapma
yolsuz kalırsın
düşerken sana dal olan az olur
kanatlan da yürrü
anca gidersin!
kanca gidersin
kansız..

sokağın en serseri faresinin peşine takılıp
lağım boylarını arşınlarken
kendi kendine
kedice söyleniyordu
karakedi


insanlaşan kedilerden geldi
ne geldiyse kel kafama
kamburuma
tamburuma benim
iki lokma çiğere
bir çift böbreğe
iki karagöze
bir yayla gerdana
kanıp, yaslanıp
kızgın damların orospusundan
cayacağımı sandılar
aldandılar..

boynum teslim olmadı
yağlı söze
renkli kurdelaya
tasmalanmadım
tasmalanma
tasmalan
tasmanya kaplanını bile sollayıp
tas içinde sundum yüreğimi
açlıkla sınadılar dilimi imanımı
damsızlıkla sınadılar derimi tumanımı
damızlık koç sandılar
yokladılar altı okka
evirdiler çevirdiler
eğirdiler
hırkalaştım..

soğukla karla kışla
doluyla
sağanakla
sırılsıklam
tiner tiner
uçtum
izmarit izmarit küllerim savruldu
pes etmedim
pes

vazgeç dediler şu deli sevdadan
isyana davet çıkarmalardan
kocca sokak sana emanet
balıkçı yunus
kasap zahir
ye iç yan gel yat
dalaşma bekçi bekirin uyuz köpeğine
düşürme damın kiremitlerini
tırmanma perdesiz pencerelere
tırmalama balkon kedilerini
dişleme enselerini
ayartma
ayart
ayar
ayarı bozuk saat gibi
martlı martsız
miyavlama
dediler
insanlaşmış kediler...

insanlaştırmağa çalıştılar beni
dedi karakedi
yalayarak farenin kirli ensesini

korkudan irileşen
kurbağa gözlerini dikti yüzüne
sokağın en serseri faresi

yakışmaz dedi sana insanlaşmak
beton kutulara sıkışıp kalmak
yalayıp yutmazsan beni
anlatacaklarım
belki işine yarar
herşeyde arama
ama bende ara
denge ve karar

kuyruğumun geçtiği delikten
sızarım her eve
baklava börek
peynir çökelek
kokusunu alırım bin arşın öteden
aşırır koşarım sana
elim kolum bereket
tek dileğim
bekçi bekirin uyuz av köpeğine
avlatma
beni
vede yeğenimi

karakedinin gözleri yaşardı
ve ilk kez kedi fare andlaşmasının
mührünü duvara tırnakla kazıdı
sokakta neşe ayyuka
öykümüz kerevete tırmadı

mahallenin kocca erkleri
ve de
köpekler camiasının liderlerini
derin bir düşünce aldı savurdu
kaşıntısı artan her ite altın tasta
kedi kanı sunuldu
camia ceme durdu
cem camiye
ne dua kar etti
ne üfürük
kuduz illeti
vebayı solladı
cami duvarını işeyen her köpeğe
uyuz aşısı vuruldu
olmadı

köpeklerin saltanatı sallandı
ülkenin dirliği
vede birliği
dallandı budaklandı
kapıkulu itleri
beş yıldızlı zabitleri
tahtakurusu ve bitleri
kenelerle anlaşıp
karşı saldırıya geçtiler
isyana katılanları
harladılar alev alev
parladılar pare pare

fareleri kobaylayıp
kedileri alaylayıp
bastilleştirdiler
kale duvarlarını yüceltip
kedi tırnaklarını köreltip
tek tipleştirdiler
tektip
tek
tip
teke tek ekrana serdiler
allayıp pullayıp
dallayıp
ekranlaştırdılar
uyuz kuduza
kuduz kunduza dönüştü

tek tip illet
tek tip millete
tek tip devlet
tek elden üretilip
anasonla türetilip
sunuldu sofralara
şerefe
şeref
şer
afiyet olsun
rakısız mezesiz
sofrasız
safranız
saf kanınız
saftirik!

Volkan Kemal