Friday, August 3, 2012

farkımız


Bağımlılıklarımız var dedim ona
ayakbağlarımız var
renk renk
desen desen
ayak takımı
esrar dumanı
minare gölgesi
çanak anten
radyo dalgası
reklam kavgası
piyasa sefası
yüz boyası
maske karası
günah bedeli
bıçak sırtı
sırat köprüsü
haçlı seferi
ömür törpüsü
cenaze marşı
kurban duası
alev ağızlı
demokrasi mavalı
serseri
siyasi

ben desem yüz
sen desen bin parça
bölünmüşlüklerimiz var
sınır kapısı
mayın tarlası
bayrak direği
bekçi sopası
filistin askısı
mermi yarası
iki kaş arası
ela göz
yılan dil
zülfikar kılıç

kılçıksız balıklarımız var
denizsiz
gölsüz
ırmaksız
asi

takıntılarımız var dedi bana
eli beli dili
zilli
bekaret zinciri
takım taklavat
ana avrat
namus davası
bacak arası
elma yarısı
şeftali tüylü
imam bayıldı
ölü helvası
toprak vergisi
harbiye marşı
garnizon sopası
asker postalı
damgasız
zarfı tuhaf
muaf

ağız tadımız var dedim ona
dilber dudağı
vişne şurubu
kızılcık hoşafı
böğürtlen başlı
ağız mayası
asid yağmuru
nar sirkesi
sikkesi on para etmez
beşibiyerde sevdası
bakir tarlası
bekir ağası
şalvar kavgası
zurnası peşrefli
gövdesi aşiretli
arap aşı
kalem kaşı
başaltı
yağlı güreşi
zeytuni

farkımız var dedi bana
farfara
fırdöndü
fiyasko
fiyakalı
fasarya
fuzuli

farklı kalıbımız var dedim ona
kırkdört numara
dilenci ayağı
deve tabanı
aruz vezni
paldır küldür
hamam tokmağı
katır tırnağı
keçi yolu
eşkiya türküsü
acem aşiran
düttürü

bağlandım dedi bir kere
iplik iplik
kilim halı
doku doku
koku koku
miski amber
çözümsüz düğüme
bal sarısı
arısız
arsız
yarsız

vazgeç dedim ona
vargitlere ekledim
varım yoğum bu dedim
yokluğu bekledim ben
ömür boyu
varlıktan azad edildim
tekliğime döndüm
tam takır
tekmil

Volkan Kemal