Friday, October 19, 2012

BİR NEHİR Kİ ÖMRÜM

"Sonra farkettim ki
Su akıyor rüzgar esiyor
Yağmur yağıyor.
Herşey yine ve aynı şekilde oluyor.

Öyle bir yere geldim ki sıcak ve soğuk aşk ve nefret,
savaş ve barış, üşümek ve sonrası mahkeme.
Gitsem ayrılık oluyor.
Kalsam çöl

gidersen bende hasret olur ve belki beni sevenler de özler
ama anladım ki özlemden de hiç kimse ölmüyor
ama ben ölüyorum.
Nefes alıyorum önemsiyorum ve gitmek istiyorum .
Anladım ki hasret yeni bir aşka kadar sürüyor

sevdiklerim ve beni sevenler bağışlayın
su akıyor ve ben gidiyorum."

bir nehir ki ömrüm
taşır bin yıllık kavgasını
yurtsuz aşklarım ile
bir nehir ki ömrüm
yüreğim başeğmez bir haylaz
bir nehir ki ömrüm

buzun ateşe değdiği zaman
terin toprağa, gülün yaprağa
ışığın suya değdigi zaman
dudaklarim gözlerinde
aşkı içeceğiz

bir mavzer buğusunda
gözlerim kıyısında
hazar'ın büyüsünde
soğan kırıp zafere
aşkı içeceğiz

tuncay akdoğan
 ***

1959 yılında Adana'da dogan Tuncay Akdoğan, Marmara Üniversitesi Basın Yayın Yüksek Okulu'ndan mezun oldu. Üniversite yıllarında müziğe başlayan Tuncay Akdoğan, 1984 yılında Grup Yorum'un kurucuları arasında yer aldı. Grup yorum'un yayınladığı "Sıyrılıp Gelen, Haziranda Ölmek Zor ve Türkülerle" adlı ilk üç albümde beste ve söz yazarlığı yapmasının yanı sıra cura ve davul çaldı.

1989 yılında Grup Yorum'dan İlkay Akkaya ile birlikte ayrılan Tuncay Akdoğan, 1990 yılında, İlkay Akkaya ve İsmail İlknur ile birlikte Grup Kızılırmak'ı kurdu. 1990-1997 yılları arasında Kızılırmak'ın "Ölüme de Tilli, Geçmişten Geleceğe Pir Sultan Abdal, Gidenlerin Ardından, Aynı Göğün Ezgisi, Güneşin Olsun, Pir Sultandan Nesimi'ye Anadolu Türküleri, Çığlık, Rüzgarla Gelen ve Günde Dün" adlı dokuz albümde besteleri, şarkı sözleri ve yorumlarıyla yer aldı.

1990 yılında Erol Toy'un yazdıgı, Ankara Birlik Tiyatrosu'nun sahneye koydugu Pir Sultan Abdal adlı oyunda anlatıcı olarak rol aldı.

Tuncay Akdoğan, 2000 yılında Serüvenciler'i kurdu ve Veda adlı bir albüm yayınladı.

Çok sayıda sanatçı tarafından şarkıları yorumlanan Tuncay Akdogan, birçok albüme de aranjörlük yaptı.

Kızılırmak ile ortak üretim sürecine devam eden Tuncay Akdoğan, grubun son albümü Yılkı'da üç şarkısı ve kendi seslendirdiği bir şiir ile yer aldı.

Uzun bir süredir kendi stüdyosunda çalıştıgı solo albümü Bir Nehir ki Ömrüm tamamlanamadan 21 Kasım 2004 tarihinde, maddi sorunları nedeniyle evinin elektrik parasını ödeyemediğinden mum kullanmak zorunda kaldığı için, evinde çıkan yangın sonucu hayatını kaybetti