Friday, May 4, 2012

Kıvırtma


 Soruyorum kendime
kendimce
yanıtsız kalsada
          sorularım
sorgulanmaktan korksam da
yılsamda
yalıtılsamda
toplumsal sürüden
soyutlanmsamda
düttürüden
somutlanmsam da
somunsuz kalsamda
sonlasamda
sonumu
kendimce
kime ne !

soruyorum sana ona buna
          nedendir bu suskunluk
          niçin çıkılır
                   sessizlik kulelerine
          hangi maske uygundur
                    duyarsızlığa
          hangi suratsıza takılır
                    yapma gülücük
          kimin gözündeki yaş
timsahlaşır
          hangi elden beklenir sadaka
          kimin beli bükülür zengine
          kime tapar fukara
          neden açlık kamçıdır
          niçin doğum sancıdır
          neden kırılır kanadı barışın
kimler savaşa sürülür
kim yazar yasayı
kim çalar kasayı
          kimin dili kesilir
          kim tıkılır hücreye
kim dizilir kurşuna
kime takılır madalya
kim korkar ölümden
kim ölür kim için
kime yapılır heykel
kim anıtlanır
neden kanıtlanır maval
kimin kavalı öter
kim yanıtlar
sorunca

soruyorum korkuyu yaratana
          kim öldürür sevgiyi
          neden yasaktır elma
          niçin kaçar lilith
neden giydirilir don
          nerede saklanır sevda
          kime biçilir deli gömleği
          kim dellenir
          neden

kim yarattı ayıbı
kimin namusu sorulur
kimden izin alınır
kimin bacağı açılır
kim düzülür
savaşta

hangi mabette yaşar
          tanrının kadim oğlu
hangi tanrıya tapar
yüce allah !

soruyorum yanıtla
aklınla
fikrinle
kanıtla
kıvırtma

Volkan Kemal